Friday 8 March 2013

Jeneral sertai pakatan, siapa sertai UMNO?

Kasihan buat UMNO / BN yang semakin uzur dan semakin tidak relevan keepada rakyat. Semakin tidak mendapat tempat di hati orang bijak pandai dan berpengaruh. Hanya rakyat yang mudah diperbodohkan oleh pemimpin - pemimpin UMNO sahaja yang masih setia dengan UMNO.

Itupun setelah disogok dengan bantuan jangka pendek RM500.






# sila like "pakatan rakyat supporters"




Antara faktor lagi kenapa orang cerdik pandai beralih kepada pakatan rakyat adalah kerana:

  • pakatan rakyat saban hari malah saban tahun menjadi mangsa buli dan ketidaksamaan layanan politik oleh UMNO/BN. Rakyat bukan buta atau pekak, saban hari mereka menjadi pengadil kepada sikap berat sebelah terutama media kepada pakatan rakyat PBO kata lagi banyak zalim, lagi cepat mampus UMNO/BN!
  • Pakatan rakyat menjadi pilihan orang bijak pandai kerana urus tadbir yang cekap, bersih dan bebas dari penyelewangan. UMNO? Saban penggal mereka tidak pernah serik-serik malah menambah sejarah penyelewangan yang maha cukup banyak. Rakyat sudah bosan dan muak, kesalahan-kesalahan itu membuatkan rakyat akan mengaramkan kapal UMNO/BN. PBO kata dacing yang menimbang dosa UMNO/BN sangat berat, senget sudah
  • Sikap bermuka-muka pemimpin - pemimpin UMNO /BN dalam isu melayu, raja-raja, agama islam sudah cukup untuk membuatkan orang cerdik pandai beralih kepada pakatan. Konon UMNO memperjuangkan melayu tapi dalam masa yang sama merekalah yang mengadaikan bangsa melayu. Bukti dari tahun ke tahun buat orang semakin menyampah kepada UMNO

Sehingga semalam, sudah lima orang bekas Jeneral (aku kira cerdik pandai la) telah menyertai pakatan rakyat. Mereka adalah:

  1. Lt Jen (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid
  2. Brig Jen (B) Datuk Abdul Hadi Al-Khatab
  3. Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid
  4. Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad
  5. Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein (TERBARU)
Ghafir ialah bekas Timbalan Angkatan Tentera Darat; Bekas Panglima Logistik di Markas Logistik Udara (Hadi); Bekas Ketua Staf Logistik Markas Armada TLDM (Imran) dan Bekas Pengarah Kor Agama Angkatan Tentera (Najmi).

Lima pemimpin tertinggi dah menyertai pakatan, yang bawah-bawah tu tak nak jadi cerdik pandai juga ke?


sumber sini



pen buruk online





0 comments:

Post a Comment