Monday 4 March 2013

Panas: Setiap rakyat Selangor bakal dapat saham

Berita tawaran saham air percuma kepada seluruh rakyat Selangor ni pasti tidak digemari "sayangi selangor" hehehehhe.

Kerajaan Selangor sekarang menwarkan saham air kepada 5 juta rakyat di negeri itu. Itupun kalau korang masih mengundi pakatan rakyat pada masa akan datang (PRU 13) dan kerajaan pusat tak buat silap mata seperti pendedahan ekslusif ini

lagi ..





# sila like "pakatan rakyat supporters"




  • “Bukan susah untuk menggira. Ada lima juta rakyat Selangor. Kerajaan Negeri tawarkan RM 9.65 bilion. Jika saham RM 2,000 kali dengan lima juta jumlahnya RM 10 bilion.
  • “Setiap rakyat Selangor akan dapat saham. Jadi pulangan dari industri air boleh beri untung kepada kita dan anak cucuk kita,”

Tu dia, simple Matematik dan yang paling penting saham tu bukan untuk mengkayakan segelintir kroni tertentu seperti yang diamalkan oleh Barisan Nasional la ni. Ianya bakal memberi manfaat kepada lima juta rakyat Selangor. Aku ulang lima juta rakyat Selangor. Takkan tak reti nak beza lima juta dengan 10 orang?????

Ada orang akan pertikai benda ni, biasalah kita tunggu dan lihat. Tapi Khalid kata dia tak ada masalah sebab memang niat pakatan untuk mengkayakan rakyat.

Abdul Khalid berkata penawaran saham air merupakan penterjemahan cita-citanya sebagai Menteri Besar yang mahu rakyat Selangor memiliki kekayaan negeri.

“Semasa saya dalam PNB (Permodalan Nasional Berhad) saya tinggalkan ASB (Amanah Saham Bumiputra) dan ASN (Amanah Saham Nasional) untuk rakyat Malaysia.
“Bila saya jadi MB, cita-cita saya adalah untuk rakyat Selangor memiliki saham air.”


Tapi kalau korang nak bayar mahal, sila undi BN! korang rujuk BN nak naikkan harga air di selangor 71%

rujuk sini

“Pemimpin Umno-Barisan Nasional tidak boleh buat macam ini. Hanya Pakatan yang boleh. Bayangkan jika kita boleh beri milik sebahagian Selangor kepada rakyatnya, bagaimana pula jika kita tadbir Malaysia?

Pakatan Rakyat boleh beri perasaan bahawa Malaysia milik rakyatnya dan bukan milik orang lain”.



Secara peribadi PBO nampak idea ni memang cun habis. Dari bagi kat kroni yang mentekedarah anak beranak, lebih baik pulangkan pada rakyat. Korang pula macam mana?

copy / paste link:

http://penburukonline.blogspot.com/2013/03/panas-setiap-rakyat-selangor-bakal.html


pen buruk online

p/s: share ramai2 dengan member korang.




0 comments:

Post a Comment