Saturday 30 March 2013

Pilihanraya belum bermula.. Tapi Najib dah perhabis RM40Juta untuk iklan pilihanraya..


Memang hebat Presiden UMNO ini menghabiskan duit rakyat, kempen pilihanraya belum bermula tapi dia dah habiskan RM40.7 Juta untuk iklan pilihanraya..

Sekarang ini bibit-bibit ke arah bahang Pilihanraya Umum ke 13 sudah sangat-sangat terasa.

Di mana sahaja iklan Pilihanraya Umum ke 13 baik di saluran TV Media Prima ataupun di Astro, yang memaparkan selang 15 minit di TV ada sahaja iklan seperti Janji diTepati, produk-produk 1Malaysia, pelbagai program 1Malaysia dan juga sedutan jasa dan bakti pemimpin parti Barisan Nasional sepanjang 5 tahun memerintah Malaysia sehinggalah sekarang ini.

Kalau sebelum ini, mungkin agak kecil bilangan iklan yang ke udara seperti yang disebutkan diatas tadi.

Kini Iklan kempen Pilihanraya Umum ke 13 semakin rancak diputarkan..

Segalanya terbongkar apabila Maybank Investment Bank Research melaporkan baru-baru ini Jabatan Perdana Menteri (JPM) adalah pembelanja terbesar untuk iklan pada bulan Februari 2013 ini :

Laporan Kedudukan Pengiklan Pada Bulan Februari 2013

1~ Jabatan Perdana Menteri (PMO) – RM36.1
2~ Unilever Malaysia – RM13 juta
3~ Parti Barisan nasional – RM4.9 juta


Maybank Investment Bank Research sendiri menjangkakan Jabatan Perdana Menteri (JPM) dan parti Barisan Nasi0nal akan meningkatkan lagi perbelanjaan iklan untuk 2 bulan terakhir ini lebih-lebih lagi menjelang Pilihanraya UMum ke 13 kelak supaya dapat mendekati sebarapa ramai kalangan pengundi.


Mungkin selepas ini akan ada lebih banyak lagi iklan kempen Pilihanraya Umum ke 13 daripada pihak kerajaan dan pemimpin parti politik Barisan Nasional semaksimum yang mungkin di kaca televisyen dan corong-corong radio serta tidak lupa juga portal-portal berita seperti Utusan Malaysia, Berita Harian, Harian Metro, The Star dan juga The New Straits Times bagi mendekati anda, anda di sini iaitu kalangan antara kalangan pengundi yang banyak berlegar di Internet sekarang ini…

~ Berita Semasa

0 comments:

Post a Comment