Tuesday 19 February 2013

Pelarian Johor...???

Kita selalu dengar pasal pelarian Palestin, Syria, Somalia dan pelbagai pelarian lagi... tak lama lagi kita akan dengar jugak Pelarian Johor.... muakakakakakaaaa.....!!!! Sebab apa orang2 johor nak lari...???

Sebabnya... tanah2 diorang semuanya dah kena rembat hahahaha... kena rembat dengan siapa...??? Dengan orang luar beb... paling dekat negara yang polisnya kena maki dengan budak kepala kerek tuuu... kah... kah... kah....!!!!

Tanah rakyat Johor yang dirembat secara haram sedang dilelong kepada pelabur asing oleh kroni Perdana Menteri untuk pembangunan bersepadu. Semua tanah berkenaan dilelong kepada pelabur Eropah, China, Hong Kong dan Singapura.

“Dari Sungai Danga, Sungai Perling sampai ke Tanjung Pelepas, kebanyakan tanah diberi pada KPRJ (Kumpulan Prasarana Rakyat Johor).

“Tapi bukan KPRJ yang bangun dan uruskan. Tanah ini digadai kepada Danga Bay yang dipunyai Lim Kang Hoo, kroni Najib Razak dan Ghani Othman,”

“Dulu DPMJ (Dewan Perniagaan Melayu Johor) nak majukan, tapi ditolak. Sekarang di Lido Boulevard, dari depan Masjid Abu Bakar sampai Marin Shahbandar dimilikitauke judi, Vincent Tan" ~ keadilan daily
Dan ada lagi laporan kedua pulak....!!!!

Najib Razak pada 2009 bertemu Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loongmengenai pembinaan jambatan ketiga menghubungkan Johor dengan Singapura. Pembinaan jambatan tersebut dimanipulasi Najib sebagai taktik merampas tanah penduduk kampung terlibat termasuk di Pengerang dengan hargamurah bertujuan mewujudkan bank tanah.

“Ia kemudiannya akan dijual semula dengan harga murah kepada pemaju kroni untuk dibangunkan kawasan perumahan dan komersil,”

Taktik tersebut turut sama diguna pada 1992 semasa pembinaan Laluan Kedua Malaysia-Singapura (Linkedua) apabila 33,000 ekar tanah di GelangPatah diambil dan diberi kepada UEM.

“Sedangkan, tak payah (ambil tanah sebanyak itu). Sekarang hendak diulang (di Pengerang). Beli dengan harga RM2.80 sekaki. Bila perumahan dibina, harganya melonjak naik sehinga 1,000 peratus. Siapa yang untung? Kroni Umno BN,”

“Di Pengerang, ramai orang Singapura akan masuk untuk beli kondominium. Ia tak mampu dibeli oleh rakyat Johor khasnya orang Melayu,” ~ keadilan daily

Gambar hiasan.

Padan dengan muka orang2 Johor yang tanah diorang terlibat dalam projek2 barisan nasional... hahahaha... merempat di negeri sendiri... muakakakakaaa....!!!! Bangga sangat laaaa... dengan "Hidup Melayu" lu orang tuuuu.... akhirnya kena tikam dengan melayu sendiri... perghhhh... pasti orang2 Johor berasa Bangga Gilerrrrrr.... wa cakap luuuu....!!!!

0 comments:

Post a Comment