Thursday 31 January 2013

BETINA UMNO TERJERIT GANGGU CERAMAH ANWAR

Macam perempuan tak ada maruah!!  Itu yang dapat penulis  simpulkan terhadap beberapa orang perempuan (atau betina) yang terpekik terlolong menggunakan pembesar suara mengganggu majlis ceramah Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat malam tadi di Batu 8 1/2  Gombak , sebelah Masjid Zakaria.
Seolah-olah hilang pedoman, perempuan ini menjerit-jerit mnemburukkan Anwar dan Pakatan Rakyat dengan menyebut apa saja yang terlintas difikirannya ketika itu. Ternyata transformasi Najib dabn pemimpin UMNO yang terjerit-jerit di Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini berjaya diterjemahkan mnalam tadi bilka puak-puak ini menjerit melampau-lampau melewati batas seorang perempuan.
Siapa saja yang mendengar jeritan itu akan menggelengkan kepala. "Macam orang gila," ramai berkata sedemikian,.
Nampak sangat UMNO sudah terdesak. Dah tak ada cara lain lagi nak mengganggu Pakatan Rakyat. Penulis  sempat menyaksikan sendiri puak-puak UMNO ini membaling bantu ke arah orang ramai yang datang mendengar ceramah. Malah lebih mengejutkan lagi, mereka melemparkan pisau tajam juga!! Masya Allah... apa nak jadi ini.
Penulis yang tiba awal sempat singgah di simpang UIA  berhampiran Pusat Khidmat Rakyat Dr Hassan Ali. Di situ la bermula segala rancangan puak-puak ini berkumpul dan menerima  arahan bagi mengganggu Majlis  Ceramah tersebut.
Menurut dari cerita puak-puak ini , arahan datang dari anak pesilat Omar Din iaitu Megat, Ketua Pemuda UMNO Gombak.
Malu sungguh siapa sahaja yang menjadi warga Gombak mendapat pemimpin tak adea akhlak seperti ini,. Dia ingat bapak dia orang kuat silat lincah, maka semua orang akan takut? Haha...silap banyak beb!
Nasib baik malam tadi pihak polis  sempat menghantar pasukan FRU untuk tenangkan keadaan. Penulis pun bimbang segalanya mungkin terjadi sebab Penyokong Pakatan Rakyat beribu orang sedangkan penokong UMNO sekitar 200 orang sahaja, itu pun ramai budak sekolah!!






0 comments:

Post a Comment