Friday 7 March 2014

Bila dah tak suka tu.. Penjelasan pun depa kata pertelingkahan..


Seseorang yang merupakan pemimpin kanan PKR Permatang Pauh telah menghubungi aku meminta aku memantau laman Facebook seorang YB dan ambil tindakan yang sepatutnya..

Menurut beliau aduan yang diterimanya mengatakan telah berlaku pertelingkahan  antara YB tersebut dengan seseorang yang juga merupakan Ahli PKR Permatang Pauh dalam laman Facebook.

Perkara ini tidak sewajarnya berlaku apatah lagi bilamana yang bertelingkah itu adalah ahli PKR sesama sendiri.

Oleh kerana yang mengeluarkan arahan itu berada atas dari aku dalam hiraki PKR Cabang Permatang Pauh, maka aku dengan malasnya menjenguk ke laman Facebook YB Hajjah Dr. Norlela Ariffin , ADUN Penanti..

Lama juga aku mencari namun tak pula aku jumpa apa yang dimaksudkkan oleh pemimpin kanan yang mengeluarkan arahan itu..

Untuk kepastian aku menghubungi semula pemimpin yang mengeluarkan arahan itu dan dari apa yang dinyatakannya berikut adalah apa yang YB Norlela tulis dalam status Facebook miliknya.

Beliau memberikan penjelasan tentang kekeliruan beberapa pihak yang telah menganggap Pusat Khidmat di Guar Perahu adalah miliknya, sedangkan itu adalah milik Ahli Parlimen Permatang Pauh, DS Anwar Ibrahim..

Ini apa yang ditulisnya itu...

NOTIS PEMBERITAHUAN kpd warga Penanti: 
1. Pusat khidmat Adun Penanti saya di 2075 tingkat bawah, Jln Tanah Liat, 14000 BM .. *bukan* di pusat khidmat di trafik light simpang Guar Perahu. 
Saya ada 4 pegawai seranta yg merupakan graduan yg professional insyaallah:

Norly
Tira
Syazwani
Khairul nadzmi
Tel: 045383871 / 045382871
Hotline 0102322871
norlela.ariffin@gmail.com
adunpenanti@gmail.com
FB Norlela Ariffin / Adun Penanti .  
2. Borang ibu emas di edarkan kpd setiap JKKK sebab Pejabat Masyarakat Penyayang wajibkan JKKK utk cop sahkan yg pemohon adalah Surirumah yg tak ada pendapatan tetap.  
3. Pusat khidmat saya *tidak* pernah kenakan syarat yg pemohon kena isi borang keahlian parti politik jika nak mohon apa2 skim bantuan dan hadiah dari kjaan negeri

Mana ada dia menyerang sesiapa dalam notisnya itu?.. Kenapa pula ada pihak yang nak marah?..

Mungkin ada yang dah terasa bila membaca tulisnya apa awal kenyataannya yang dah dipadam tu yang menjelaskan sebab notis ini dikeluarkannya..

Tak sempat nak print screen tadi, antara tulisnya menjelaskan kenapa notis ini dikeluarkan ialah kerana ada individu yang telah menyerahkan kepadanya bukti rakaman video/audio yang menunjukkan betapa sombongnya petugas atau kerani di Pusat Khidmat yang disangka miliknya itu..

Cuba baca komen-komen ini.. tak adalah pulak YB Norlela menghentam sesiapapun..



Bagi aku berdasarkan komen-komen di atas ini adalah satu perkembangan yang menarik.. menariklah sebab dulu masa diperkenalkan ramai juga yang mejuihkan bibir...

Mungkin pihak yang mengadu kepada pemimpin kanan PKR Permatang Pauh tu dah terasa dengan komen yang ini kot..


Ha..ha.. ha.. komen tu jelas kena atas batang hidung seseorang...

Itulah... bila dah tak suka  tu.. orang berikan penjelasan pun depa kata pertelingkahan...

Semoga apa yang sampai ketelinga Anwar Ibrahim bukannya fitnah lagi tentang YB ini...

0 comments:

Post a Comment