Monday 10 March 2014

MH370 hilang, macai dakwa sebab juruterbangnya penyokong PKR?


Tak sangkalah pulak aku ketika kaum keluarga dan waris-waris penerbangan MH370 yang masih hilang dan hingga kini masih belum pasti status sebenarnya sedang bersedih, ada juga yang kurang cerdik menjadikan isu ini sebagai satu isu politik.

Menurut seorang blogger pro UMNO.. tanggapan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat tentang insiden ini mungkin berbeza jika mereka menyedari bahawa juruterbang pesawat MH370 ini adalah seorang penyokong PKR.

Ianya dipercayai ditujukan kepada bekas MB Perak, Nizar Jamaluddin dilabel sebagai bodoh oleh blogger dan Facebooker pro UMNO kerana satu 'Tweet' nya yang mempermainkan insiden ini..


Dengan menganggap harta kerajaan adalah harta UMNO/BN blogger tersebut mempersoalkan mengapa pihak MAS masih mengekalkan juruterbang yang jelas menetang kerajaan ini dalam perkhidmatannya.

Bagi aku jawapan kepada persoalan oleh Blogger pro UMNO di atas itu adalah mudah dan perkara ini telah berulangkali dinyatakan oleh Tun Mahathir.

Jawapannya mudah... ini kerana hanya yang bodoh menyokong UMNO/BN, jika dipecat juruterbang yang menyokong PKR itu.. ada berapa kerat dari penyokong UMNO/BN yang layak ditauliahkan sebagai juruterbang?.. Jurutemberang tu banyaklah..

Ini apa yang disiarkan oleh Blogger pro UMNO itu..


Puak dari Parti Pakatan Rakyat termasuk beberapa pemimpin menghentam dan mempersendakan kemalangan MH370 ke Beijing yang di percaya jatuh terhempas di Laut China Selatan.

Tetapi tanpa mereka sedar, Ketua Juruterbang yang bernama Zaharie Shah itu adalah penyokong tegar PKR.

Sungguh aneh apabila MAS yang merupakan sebuah syarikat kerajaan, tidak membuang menjadi juruterbang ini walaupun Facebook akaunnya siang malam dia menghentam Barisan Nasional.


Apakah selepas 'rahsia' ini didedahkan, maka para pecacai PKR akan menukar taktik mereka dengan menyatakan juruterbang tersebut telah ditamatkan riwayatnya kerana UMNO takut dengannya?

Blog mana yang tulis tu.. korang carilah sendiri...

Apalah macai ni... perkara macam ini pun nak dipolitikkannya.. mula-mula dikaitkan dengan PKR lepas ni salahkan Anwar Ibrahim pula..

Mungkin kerana dah ketandusan isu yang nak dibawa kot?.. tapi aku nampak banyak isu dalam PR sekarang ni.. terutama kat Penang ni..

Cari isu lainlah Bro.. sepatutnya kita bersama melahirkan rasa simpati kepada waris atau kaum keluarga MH370 ni, bukannya politikkannya..

Sekali sekala tu letakkanlah politik ke tepi... Najib dengan Anwar pun tak gila berpolitik sepenuh masa walaupun mereka ahli politik sepenuh masa..

0 comments:

Post a Comment