Thursday 25 July 2013

Abdul Fattah As -Sisi,desak ada demontrasi tanda kudeta Mesir gagal.


beltagy
Seorang pemimpin Ikhwanul Muslimin   Islam Mesir, Muhammad Beltagy, telah membuat rumusan ucapan Ketua Tentera Mesir,merangkap Menteri Pertahanan Kudeta  As-Sisi, satu tanda kegagalan kudeta..Ucapan  As-Sisi pada hari kelmarin supaya penduduk Mesir bangun menyokong kerajaan pada Jumaat ini adalah pengakuan secara langsung akan kegagalan Kudeta 30 Jun lalu..

Muhamad Beltagy menyata As-Sisi seolah menyatakan kepada rakyat Mesir, “Kudeta kami telah gagal, dan kami menyerukan semuanya untuk menyokong  kembali kudeta yang telah gagal.” Kata nya dalam sebuah pernyataan kepada Al-Jazeera.
Beltagy mempesrsoal ,” dimana Mursi sekarang? Kita tidak tahu apakah ia sekarang sedang ditekan dan dipaksa untuk menandatangani pernyataan pengunduran dirinya atau sedang diracuni dengan menggunakan  makanannya?”
,"Setelah pidato As-Sisi, semua semakin jelas bagi dunia bahawa ini adalah benar-benar Kudeta.” 
Beltagy menjelaskan,” mengapa As-Sisi menyerukan untuk diadakan demonstrasi padahal As Sisi menguasai agensi  negara dan pertahanan dan dia bukanlah presiden sementara Adly Mansour ? tidak lain ini adalah seruan kepada perang sivil, dan saya tidak yakin rakyat Mesir akan melakukan ini.” (hr/im) As-Sisi telah khianat kepada negara Mesir,ingin memerangi Ikhwanul Muslimin.

0 comments:

Post a Comment