Saturday 27 July 2013

Katanya Lambang Parti Politik Tak Boleh Diletakkan Dalam Masjid Semasa Kempen.. Tapi Ni Apa Bendanya?

Mereka yang berkenaan diingatkan agar tidak meletak sebarang lambang parti politik di masjid dan surau di Kuala Besut sepanjang Pilihan Raya Kecil bagi kerusi dewan undangan negeri (Dun) itu.

Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) Datuk Mohd Rozali Salleh berkata arahan itu bagi memastikan masjid dan surau tidak disalah guna untuk berkempen.

Masjid dan surau adalah tempat ibadah dan kita tidak ingin rumah Allah ini digunakan untuk tujuan politik mana-mana parti, katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan zakat.

Beliau turut mengingatkan parti-parti yang bertanding, khususnya umat Islam agar menghormati bulan Ramadan ketika berkempen pada pilihan raya kecil itu.

Elakkan kempen yang berunsur fitnah dan mengumpat, nasihat beliau - Lapor Bernama pada 10 Julai lalu..

Katanya.. "Mereka yang berkenaan diingatkan agar tidak meletak sebarang lambang parti politik di masjid dan surau di Kuala Besut sepanjang Pilihan Raya Kecil bagi kerusi dewan undangan negeri (Dun) itu."

Tapi.. ni apa bendanya?

Sticker atau pelekat "Keluargaku Pengundi BN" dilekatkan dalam sebuah surau di Kuala Besut..


Beranikah Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama dan Adat Melayu Terengganu itu mengambil tindakan terhadap UMNO/BN?

Atau UMNO/BN buat tak apa... cuma PAS/PR saja tak boleh?


Jika amaran atau nasihat oleh Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama dan Adat Melayu Terengganu itu pun UMNO/BN langgar maka tak hairanlah jika fatwa Mufti pun peserta Miss Malaysia berani pertikaikan.. sila baca di ( SINI )

0 comments:

Post a Comment